نوشته های یک عدد پدر ریحانه

دل نوشته های علی، بابای یک عدد ریحانه ی شیرین

نوشته های یک عدد پدر ریحانه

دل نوشته های علی، بابای یک عدد ریحانه ی شیرین

۵ مطلب در شهریور ۱۳۹۷ ثبت شده است

  • ۰
  • ۰

that's all we know


خیلی از موارد شما هم این خطای ۴۰۳ (اعلام سرور به این که شما اجازه دسترسی به محتوا رو ندارید) رو دیدید.

اینم عکسش:


گوگل راست گو و مهربون اعلام می کنه این تموم چیزیه که می دونه.

حالا در کنارش صحبت های Dylan Curran که یه ایرلندی غیر مسلمون غیر ایرانی هستش رو می خونیم.

نکته ی زیبای ماجرا کجاست؟

مسلما گوگل از لحاظ تکنولوژی جزو سه تا شرکت برتر جهانه. توش شکی نیست. ولی اون چیزی که گوگل رو زیبا، باور پذیر و مورد اطمینان می کنه کدی نیست که توش نوشتن. سبک زندگییه که بهش دوختن. تجربه ی کاربری منحصر به فردشه.

یه مثال شخصی می زنم. همون طور که می بینید من از گوگل خوشم نمیاد. دلایلم رو هم می خونید. یه روز رفته بودم سمت بهارستان و گم شده بودم، و با اصرار به خودم می گفتم که هرگز مکان یاب گوشیم رو روشن نمی کنم تا گوگل از اطلاعات من سواستفاده نکنه (اون موقع ها به صورت خوشبینانه فکر می کردم گوگل اگه بخوام با داده هام کاری نداره). بعد دیدم که این منطقه رو بلد نیستم، و کسی رو هم نمی شناختم بپرسم، گفتم بذار یه بار موقعیت رو باز کنم چیزی نمی شه، و گوگل من رو رسوند.

و من برای روح گوگل صلوات می فرستادم و ازش تشکر می کردم. می بینی؟ احساس خوب ایجاد می کنه تو کاربرش. کارش رو راه می ندازه. در مقابل چیزی نمی خواد.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

اسنودن

فرض کنید که در یک سرویس جاسوسی کار می کنید که چند تا شکنجه گاه و زندان تو کشور های دیگه داره (به طور مثال ابوغریب). بعد شما به یه سری اطلاعات حیاتی کشور دست پیدا می کنید. بعد سوار هواپیما می شید و می رید روسیه؛ تموم اون اطلاعات رو افشا می کنید و بعد مشغول ضبط مستند و خوردن آبجو می شید ...

باو مگه می شه؟ سرویسی های اطلاعاتی به محض این که کوچک ترین درز اطلاعاتی داشته باشن که حیاتی باشه، کله ی طرف رو زیر آب می کنن. 

تاحالا از این زاویه بهش نگاه کرده بودید؟ که اسنودن نه یه قهرمان بزرگ افشا کننده اسرار کثیف آمریکا و گوگل و فیس بوک و مایکروسافته، که در واقع تموم این ها بازی خود آمریکاس ...

عینا این ماجرا رو در مورد بیت کوین داریم می بینیم. مردم عزیز ایران، نرید به دلار ماهی چهل میلیون درآمد داشته باشید. آخه ارز دیجیتالی که تهدید مستقیم کاپیتالیسمه، چطور می شه که جلوش رو نمی گیرن آمریکایی ها؟

شاید این قصه مربوط به قدرت ابر رایانه های کوانتومی باشه؛ چون تا قبلش هیچ کس رغبتی بهش نشون نمی داد، یه هو تو هالیوود تصمیم گرفتن فیلم در موردش بسازن! 

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

فهمیدم چرا


اولین مطلب من این بود که چرا جهان هستی دیگه برای من و امثال من جایی نداره؟

دلیلش رو خدا خیلی زودتر از اون چیزی که فکر می کردم به من رسوند. ایمیل هام رو داشتم نگاه می کردم دیدم نوار ( که یه سرویس کتاب صوتیه و نمی دونم از کجا ایمیل من رو به دست آورده بود، چون من دوست دارم کتاب کاغذی رو بخونم و خیلی خوشم نمیاد کتاب صوتی) یه کتاب معرفی کرده. رفتم یه ذره حول و حوشش سرچ کردم با اسکات آشنا شدم.

آقای scott galloway یه استاد دانشگاه هستش و آمریکایی هم هست. جدیدا یه سری سخنرانی داره می کنه ( و قبلا ها هم کرده) در مورد کمپانی های بزرگ و تاثیرشون تو جهان.

برام خیلی جالب بود صحبتاش. این که تونسته این طوری صریح و روشن چهار تا شرکت بزرگ دنیا یعنی آمازون، فیس بوک، آپل و گوگل رو نقد کنه احتمالا بخاطر ریشه های یهودیش باشه.

منتها جمع بندی صحبت هاش این می شه که دنیا رو این ها گرفتن، تمام سرمایه و هستی ملت رو توش نفوذ کردن، و جایی برای دیگران نذاشتن. داستان این شده که یه درصد خیلی کوچیک از خلقت دارن کار نود و نه ممیز نه نه نه درصد دیگه رو انجام می دن.

مثال این قضیه اینه که صد نفر رو اگه در نظر بگیریم که هر کدوم هزار تومن داشته باشن، تو این جامعه تعاون می تونه به وجود بیاد، مردم برای هم دیگه کار کنن و غیره. ولی همین جامعه اگه یه نفر نهصد و نود و نه هزار تومن داشته باشه و نود و نه نفر دیگه سر جمع با هم هزار تومن داشته باشن، در واقع تو این جامعه حرف می شه حرف اون یه نفر و هر چی ایده هم این نود و نه نفر بزنن، فایده ای نداره. حتی اگه تمام سرمایه شون رو هم رو هم بذارن باز هم فایده نداره و تازه می شن یک به نود و نه.

خیلی ترسناکه که واقعا در حال حاضر این اتفاق افتاده. این بحث یک به نود و نه واقعا اتفاق افتاده. در موردش می تونید به super class یا ابر طبقه مراجعه کنید.

لینک سخن رانی اسکات: (البته سرچ کنید خیلی سخنرانی های این شکلی داره)

https://www.ted.com/talks/scott_galloway_how_amazon_apple_facebook_and_google_manipulate_our_emotions

و در پایان باید گفت البته وعده الهی حقه و با ظهور حضرت مهدی تموم این ها به خاک سیاه می شینن.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

محرم

شروع محرم رو به صاحب محرم و صاحب خودم تسلیت می گم. دعا می کنم همه و بیشتر از همه خودم موفق بشیم برای حضرت حسین (ع) عزاداری کنیم و از شیعیان واقعی ایشون باشیم.

پر واضحه که امروز رو هم باید دید. عزاداری رو باید با حمایت از ولی امروز، حضرت آقا سید علی خامنه ای سنجید. این دوتا باهمن. 

وگرنه تمساح هم بلده اشک بریزه.

  • علی بهرامی
  • ۰
  • ۰

بسم الله الرحمن الرحیم 

چرا جای کافی برای امثال من که نوآوریم وجود ندارد؟

سال نود و یک بود که با یک عدد آردویینو به چند مدرسه سر زدم و خیلی استقبال دیدم! یادش بخیر تقریبا هم چیزی بلد نبودم.

الان یک پا غول بازی سازی - برنامه نویسی هستیم برای خودمان ولی کو درخواست؟ 

نمی دانم چه شد که این طور شد.

  • علی بهرامی